Varning för Hallon.se!

[Hallon.se har fått en helt egen kategori här på sidan. Allt för att ni lättare ska hitta just de inläggen som handlar om dom.]

Egentligen borde jag väl varken skriva ut namnet eller lägga ut en bild på detta företag då jag inte vill göra reklam för dom utan istället varna för dom. Varför jag vill varna för dom? Jo det finns några anledningar.

Vi hörde om hallon på tv och gick sedan in på hemsidan och tyckte att det lät som en bra idé att få sitt kort påfyllt en gång i månaden. Efter lite funderande så bestämde vi att Johan skulle byta till hallon först och jag skulle hänga på om det fungerade bra.

Efter några dagar så kom det ett simkort med posten och det sattes in i mobilen och simkortet hittades inte, samma sak med två andra mobiler. Kontaktade hallon som säger att pengar inte har kunnat dras från betalkortet (varför man då ens skickar ut en simkort kan man ju undra).

Så det var bara att logga in på hemsidan och byta betalkort, nu drogs det 2*49 kr. Men det fungerade ändå inte att ringa. Så vi bestämmer oss för att kontakta kundservice via mail för att säga upp abonnemanget. Då det går några dagar utan någon sorts bekräftelse så loggar vi in på hemsidan och bestämmer oss för att chatta med kundservice.

Då får vi reda på att inget mail angående uppsägning har kommit och vi frågar då om det är möjligt att nu säga upp abonnemanget och få tillbaka pengarna. Abonnemanget sägs upp och vi ska få pengarna inom 3-5 dagar sägs det.

Det går ytterligare några utan att det ramlar in pengar på kontot så en ny kontakt görs med kundservice. Samma frågor ställs och svaret blir att då hallon inte sparar chattloggar så vet dom inte om betalningen är på väg till oss. Abonnemanget kunde dom däremot se var uppsagt. Så det blir en ny väntan på 3-5 dagar.

Och ni kan ju gissa hur många gånger vi loggat in på banken för att se om pengarna kommit in. Då dom inte kommit in i går så försvann hoppet. Men så av en händelse så loggade jag idag in på banken och se på tusan, pengarna har kommit in!

Så nu är det tack och hej till hallon för alltid!

Googlar man lite så ser man att det finns fler som är missnöjda med hallon. Kanske har företaget vuxit för fort eller så är dom bara ute för att tjäna pengar fort och sen försvinna.

hallon

83 svar på ”Varning för Hallon.se!”

  1. Jag har hallon och hade också problem i början! Vart i kontakt med bolaget dom erkänner att dom vuxit för snabbt och att dom som sitter som support är studenter. Vilket förklarar den dåliga kommunikationen med bolaget. Jag har inte varit med om feldebiteringar eller något krångel med täckningen. Tre är ju bäst i storstäder och södra landet. Det är där som problemet är tror jag att många ut av dom missnöjda kunderna bor i norrland.

    Svar: Den dåliga kommunikationen skyller jag mer på att det bara går att chatta med dom på vardagar samt att det finns en mail som sällan besvaras (dom har även haft problem att få mail). Hade det funnits ett telefonnummer hade det känts bättre. Tre skryter själva med att dom når 99% av befolkningen (så då borde ju norrland ingå ;)) och jag vet att täckningen här i norrland kan vara lite si och så beroende på operatör och plats.

    Men för den delen ska inte pengar dras när dom sagt att det inte ska dras. Men nu är historien med hallon över. Vi har återgått till Halebop som funkar perfekt.

  2. Jag tänkte köpa Hallon 99:- för 0:- via lets deal, allt fungerade bra tills jag kom in på Hallons hemsida. Jag angav en kod som jag fick från lets deal, istället för 99:- som det kostar så blev det 0:- & så skulle jag ange mina uppgifter, när jag hade gjort det så tryckte jag på nästa, då helt plötsligt stod det att de behövde dra 1:- för att verifiera kortet, vaddå måste man ha ett kreditkort för att handla hos dom. Snacka om rena bluff företaget. Dom kan i princip när som helst plocka pengar från kortet. Sådana företag borde ej få existera på marknaden.

    Svar: Dom plockade pengar från mitt kort när som helst, var till slut tvungen att spärra kortet så att dom inte kunde dra mer (allt detta skedde efter vi sagt upp abonnemanget). Jag har lärt mig en läxa och det är att aldrig uppge mina riktiga kortuppgifter. Trodde i min enfald att man kunde lita på företag och att man när något gick fel fick hjälp någonstans, men i historien med Hallon så har jag insett hur liten man är som konsument.

  3. Jag har bara bra erfarenhet från Hallon! Den enda operatören som inte har uppsägningstid! Billigaste av dem alla och enkelt att avsluta, tråkigt att vissa har problem men ser på på de stora operatörerna så är hallon den absolut enklaste, billigaste och ärligaste telekomföretaget i Sverige!

    Svar: Det är ju roligt att höra att det finns någon som har bra erfarenhet av Hallon. Jag tillhör ju inte direkt den skaran. Har aldrig varit med om något oärligare företag. Varför lova en massa saker som man dagen efter bryter? Sen att ”vissa” har problem, läser man runt på nätet så verkar tyvärr de flesta ha problem med Hallon, eller så är ni som är nöjda dåliga på att tala om det. Att jag skrivit om vad jag varit med om är för att informera andra.

    Vi har nu återigen Halebop och det har aldrig varit några problem med dom, anledningen till att vi bytte i första skedet var för att Hallon lät så enkelt och bra. Jag har under x antal år som kund hos Halebop behövt kontakta supporten en gång (pga att Hallon porterade numret trots att dom lovat att inte göra det), fick bra hjälp på en gång.

  4. HAr hallon abonnemang stort. Är jättenöjd. Pengarna dras automatiskst, så kan aldrig glömma betala räkningen mer, ingen uppsägningstid eller bindningstid vilket jag har förstått, fick simkortet efter bara några dagar från beställningen, nummerflytten gick jättesmidigt från hallons sida. Kan bara komma med positiva saker än så länge!

    Svar: Trevligt för Hallon att dom skött sig någon gång i alla fall.

  5. hej, jag tröttnade på hallon har riktigt kass på kundtjänsten. jag avslutade och hallon uppsagde mitt abonnemang 99 kr, men varför mina sidor står kvar den?

    hur man göra att kan ta bort av hallon?

    Svar: Jag vet inte om man är kvar så länge man loggar in. För min man loggade in för någon vecka sen (första gången på iaf 3 månader) och hade kontot kvar. Står även att det ska dras pengar från ett kort. Hur det nu kan komma sig att allt ligger kvar trots att abonnemanget är uppsagt vet jag inte.

  6. Tackar alla skribenter för intressant läsning då jag funderar på Hallon och blir tveksam.

    Svar: Jag avråder alla jag känner från att skaffa Hallon. Naturligtvis får folk göra som dom vill. Och chansen finns ju att företaget har bättrat på sig. Men jag vågar inte chansa något mer.

  7. Har även erfarenhet av hallon fungerade bra ända tills jag skulle skaffa nytt nummer som skulle pekas mot det gamla då gav dom mig en annans nummer som redan var aktivt hon hade haft det i 10 år hur kan det komma sig må tro så nu när jag ringer så använder jag troligtvis hennes pott då hennes nummer finns på min inloggning.

    Svar: Det lät ju onekligen intressant hur något sånt kan förekomma.

  8. Hej!
    Idag hade jag kontakt med 3, som äger Hallon!
    3 skickar sms från min tel till Filipinerna, Ghana, Somalia och Ryssland.
    I tre år har detta hållit på och jag tänkte få ordning på detta idag, så jag ringde supporten på 3.
    Amanda, som svarade, visste ingenting och kunde följaktligen inte svara på varför detta sker och kunde alltså inte hjälpa mig!
    Efter en massa tjabbel sa jag upp mitt abonnemang sedan 8 år, men då fick jag en utskällning, som bara inte var klok och hon hänvisade till abonnemangsavdelningen som har öppet på måndag.
    Då tänkte jag på reklamen om Hallon.se och hittar er blogg.
    Vilken tur att jag hittade er!
    Nu vet jag ju dessutom att 3 äger hallon ….. så någon affär med Hallon blir det inte!
    Ha en fortsatt trevlig lördag till hela familjen.
    Hälsningar, Eva

    Svar: Tråkigt att du blivit bemött på det där viset av ett så stort företag som 3. Jag hoppas att du kontaktar 3 och berättar vad deras medarbetare sa till dig.

  9. Hej jag har hallon och det funkar super bra jag får ny surf och nya ringningar varge månad( jag gillar det)

    Svar: Trevligt att det fungerar för dig. Vi vågar dock inte prova Hallon igen trots att vi fått erbjudande från dom om det.

  10. Tack för svaret.
    Visst kontaktade jag 3, men det hade jag inget för, därför att Amanda hade gjort en ant om vårt samtal ich att jag varit SÅ otrevlig (jag har jobbat med service i hela mitt liv), så jag bekräftade min uppsägning, men jag fick då veta att det inte var möjligt eftersom det löper t nov -15.
    Jag har slutat betala 3 och har en annan operatör (dock icke Hallon!).
    Nu får vi se vad som händer.
    Ha en skön helg!! /Eva

    Svar: Vad tråkigt att abonnemanget är på så pass lång tid. Jag hoppas att du slipper samma besvär med nuvarande operatör. Trevlig helg!

  11. Har precis skaffat hallon, har inte stött på några problem alls! Kanske blivit bättre.

    Svar: Man får ju hoppas det. Själv tänker jag inte ge dom någon ytterligare chans, dels det som hände ifjol och sen att dom inte ens klarade av att skicka ut ett simkort nu i sommar till mig.

  12. Ja jag har då inte heller några bra erfarenheter av hallon, jag deltog också i en kampanj att det var 99 kr i månaden i 3 månader, då drog hallon 99×3 på engång fick kontakta dom och pengarna 99×2 kom tillbaka. Då då var jag ju nöjd, men sedan märkte jag här i september att dom hade dragit 196 kr? Och jag vet inte ens om det finns något som kostar 196 kr hos dem? Så då tog det jätte lång tid innan pengarna fördes tillbaka och man fick inget ursäkta eller någonting tillbaka alls på chatten.. riktiga amatörer! Nej jag måste nog som någon annan sade här blocka så att dom inte kan dra mera! För att jag litar inte på dom för 25 öre!!


    Svar: Det drogs ju konstiga summor från mitt kort också. Var till slut tvungen att spärra kortet så att dom inte kunde dra mer då Hallon lovade att inte dra men fortsatte med det.

  13. Har ni kanske tänkt på att en del mobiler är operatörlåsta så att man inte kan byta till en annan operatör?, kanske det som var felet.
    Jag ringer med Hallon + surfar med hallon och jag har aldrig haft något problem ( för övrigt samma bolag som äger 3 ). Ni har orsakat det här problemet från början till slut, hallon fungerar jättebra.

    Svar: Kul att Hallon funkar för dig, det har det inte gjort för mig eller många andra. I mitt fall så är det inte jag som orsakat något problem, mobilerna vi testade med är olåsta. Har inte funnits en låst mobil i min ägo sen 2006. Så kan du då förklara varför simkortet inte fungerade? Genom en kampanj som jag var med i så skulle jag få prova Hallon. Jag såg framemot att vara med då jag ville se om företaget förbättrat sig, men tyvärr så lyckades dom den här gången inte ens skicka ut något simkort.

  14. Hallon.se ägs till 40 procent av Wallenberg och resten av Stasi-bolaget ägs utav opium-baron från Kina. Bolaget skapades för att registrera så många svenskar som möjligt för att lagra all info, sms, telsamtal, internetsurf osv.

    Bolaget tjänar inga pengar.

    Hälsningar från journalist som hotats många gånger av makten,

  15. Att dra pengar från en persons konto är bedrägeri allt stöld
    och straffbart och skall polisanmälas/ till åklagare.

    Spelar ingen roll om de påstår saker i avtalet , tjänsten du
    beställt skall betalas när ”DU börjar använda den” inte tidigare.

    På bonnaläpps svenska betyder det att de har inte rätt att sno stålar från ditt konto utan ditt medgivande och att de faktiskt levererar det de påstår
    vid en exakt tidpunkt utan trassel.

    Tyvärr är det så i bananlandet svärje att de politiker NI röstar fram skiter fullständigt i era/dian problem med mobil maffian/oligarkerna trotts det
    gapar och skriker svensson om att de har blivit blåsta och sen går dom
    i god ordning och röstar på sammaj ävla menlösa politiker igen!

    Problemet är svensken och dess ego/ narcissit mentalitet.

    Svar: Enligt polisen är det inte bedrägeri då det ingåtts ett avtal med Hallon. Dessutom tog dom för mig pengar efter avslutat abonnemang och inte efter.
    Angående detta med politiker så röstar vi ju inte fram de enskilda politikerna då detta görs i partierna och efter valet så har vi ju fått en ny regering, som visserligen kanske faller pga SD. Har även svårt att tro att politiker skulle kunna göra någon skillnad för hur ett uselt bolag sköts.

  16. Nu får ni ge er. Hallon fungerar kanon bra.

    Svar: Och bara för att man är av en annan åsikt så ska man hålla tyst?! Vad jag vet så finns det i Sverige något som heter yttrandefrihet och när jag råkar ut för något företag som beter sig illa och inte fungerar som det är tänkt då skriver jag om det för att varna andra. Sen är det alltid upp till var och en om man tar åt sig av det som skrivs eller inte.

  17. Försäljare ringde och jag tackade jag till Hallon. Ångrade mig dock omgående och mailade till dom om det. Fick svar efter två dagar där de bekräftade min rätt att ångra mig inom två veckor. Det går en vecka och då har de fortsatt processen med att flytta över mitt mobilnummer till dom från Halebop. Jag står nu utan att kunna ringa och komma in på Internet. Enligt Halebop kommer det att ta ca 2-3 arbetsdagar innan jag kan börja ringa igen genom Halebop. De har således, trots min ångerrätt, och att jag inte vill ha dom flyttat över mitt mobilnummer. Att få tag i dom är också ganska svårt tycker jag. Inte mer Hallon för min del i alla fall.

    Svar: Så det sker alltså fortfarande?! Skrämmande att de inte har blivit bättre på ett år.

  18. Jag skaffade ett mobilabonnemang Stor i mitten av november åt min son. 3 mån för 99 kr/mån. Jag betalade med betalkort. Ville inte ha några ”krångliga” fakturor vilket de säger att man inte ska få!
    Någon dag senare fick jag en faktura från mobilspecialisten.se på abonnemangskostnaden för 1 mån + fakturaavgift. För samma tidsperiod.
    Efter ett evigt ringande och mailande fram och tillbaka fick jag svaret idag den 29 december att jag betalar för 2 olika abonnemang. Dels för det gamla nummer som han hade förr och använder även idag samt det tillfälliga nummer han fick innan det gamla började gälla. Tydligen så har jag på nåt vis tecknat ett abonnemang även hos mobilspecialisterna. Har aldrig blivit så illa bemött
    i hela mitt liv. Kommer ALDRIG mer skaffa hallon.

  19. Denna månad skulle hallon dra 428 kr av mig (köpte extra surf) och hade tydligen andvänt någon annan betaltjänst via mobilen, men vet inte vad. Dock drog de inte 428 kr utan på mitt kontoutdrag stog det 249 kr. Sen spärrades mitt simkort pga att betalningen ej kunde dras. Vilket jag tycker är lite konstigt när jag precis fått lön och har matpengar för resten av månaden på mitt konto.

    Jag försöker kontakta dom via mejl – ”återkommer om två arbetsdagar” så jag ringer till 3. Men de har ingen koppling till Hallon, enligt dom själva. Konstigt, eftersom de ägs av samma bolag. Så jag letar upp Hallon på mina bolag, funderar på att kontakta VDn ;), men söker sedan på Eniro efter dom med hjälp av org.nr. Då får jag fram ett nummer minsan. 076-333 33 33 som går till 3. Vem hade kunnan ana de! Där kan jag knappa mig fram till växeln och låter mycket arg trotts min ljusa och unga röst och begär att få prata med någon som kan hjälpa mig. DÅ blir jag äntligen kopplad till en tjej på Hallon som har hand om transaktioner er liknande.

    Det visar sig att de har försökt dra pengar från mitt gamla kort (bytte från VISA till mastercard i november) trotts att jag ändrade mina betalningsuppgifter redan innan förra månadens dragning.

    Pricken över i.et är att de kan inte se någon transaktion på de där 249kr som jag saknar…

  20. Hallon är en bluff rent ut sagt, blev uppringd av hallon för nån månad sen tacka ja till abonnemanget stor, dom fråga även om jag ville flytta mitt nummer till dom och jag sa nej. Ångra dock att jag tacka ja till abonnemanget efter nån dag. Mejla dom om att säga upp de. Har inte fått svar än och det har gått en månad drygt sen jag skrev till dom. Ovanpå allt så flytta dom mitt nummer från comviq till deras skit fast jag sa nej. Plus kommer inte in på mina sidor och får hem räckningar från puggleplay. Står även klart och tydligt i pappert jag fick med kortet att kortet måste sättas i för att abonnemanget ska aktiveras och har inte ens packat upp skiten. Så ja bluff är vad de är, skitdålig service, inget nummer att ringa. Rekommenderas ej. Bara massa klydd

  21. Haft hallon ett tag och det funkade bra fram tills för någon månad sedan. Har automatisk betalning via MasterCard och fick ett sms vid nyår att de inte kunde dra pengar, trots att det fanns pengar på kortet. De skulle göra ett nytt försök och kunde de inte dra några pengar så skulle de stänga våra abonnemang, trots att vi inte gjort något fel. Försökte få tag på dem och det var inte det lättaste men till slut fick vi tag på någon via chatten, och fick veta att vi kan inte betala in några pengar själv utan hallon ska själv dra pengarna och kan de inte detta så stängs kontona, och det fanns inget vi kunde göra åt det. Det var en fredag också och vi skulle inte kunna få tag på någon förrän på måndagen, så vi fick sitta och vänta och hoppas på att de kunde dra pengarna.
    Det kunde de, men då blev det andra problem istället…

    Då drar de dubbla beloppet och det var nästan femhundra kronor för mycket de drog, veckorna efter jul dessutom!! Fick skriva till chatten flertalet gånger innan pengarna kom tillbaka efter en och en halv vecka.
    Pengarna kom tillbaka och vi var glada över det, men nu för någon dag sedan var det en ny dragning från hallon för våra abonnemang, vilket är i sin ordning.
    Men då har de fanimej dragit dubbelt igen!!
    479 kronor TVÅ GÅNGER!!?
    Alltså vi har varken tålamod eller ekonomi till detta, vad håller de på med?? Ska man behöva jaga hallon varje månad för att få tillbaka sina pengar? Inte ett fel har vi gjort utan felet ligger hos hallon, och ändå är det vi som straffas pga deras inkompetens.
    Snälla tänk efter innan ni skaffar Hallon, jag önskar jag gjort det istället för att lockas av deras priser. Synd är det att de håller på så här, för det är faktiskt billigare än de andra. Men jag är riktigt rädd att hallon ska dra mer pengar från mitt konto, jag har faktiskt barn som behöver äta!!

  22. Jag vill oxo starkt avråda från Hallon.. pga deras totalt undermåliga sk. kundservice..
    har varit utan telefon i 3 veckor nu!! och bollats mellan deras olika kundmottagningar..
    försökte ringa, men det gick inte… mailade sedan för att påtala att min telefon blivit bortkopplad
    från deras nät..fick svar efter 10dagar att jag inte skulle maila Hallonskundservice utan jag
    skulle vända mig till nån underleverantör ”mobilspecialisten” där tog det ytterligare 10dagar
    innan jag tillslut fick påkopplat telefonen igen..
    jag har krävt kompensation för tiden jag varit utan telefon…. men jag förväntar mig faktiskt
    inte någonting från ett företag som jag mest kan likna med en RYAN-air look alike fast i mobilbranchen.

  23. Jag igen som vill uppdatera lite om vad som hänt..
    Har gått tre veckor nu sedan hallon för andra gången dragit nästan 500 kr för mycket från mitt kort.
    Har mejlat hallon eftersom chatten aldrig är igång, det tog cirka en och en halv vecka för dem att svara på mitt mejl, och får till svar att jag ska kolla på ”mina sidor” så jag kan se vad de dragit pengar för?! Jag vet vad de gjort fel redan, de har dragit pengar TVÅ GÅNGER liksom och nu får man inte tag på dem. Har skickat två mejl till som de inte svarat på, jag kommer nog aldrig få tillbaka mina pengar, MINA PENGAR! Dessutom är jag skiträdd rent utsagt att de ska fortsätta så här, hade tänkt säga upp abonnemanget men har läst om folk som gjort det och ändå blivit av med sina pengar, plus att jag vill ha tillbaka mina pengar innan avslut. Nu har det gått tre veckor och nu är det bara fem dagar kvar tills ny dragning, får vi se hur mycket man ska bli bestulen på denna gång då..

  24. Hej
    Jag bytte till Hallon också och var i kontakt med dom för 4 dagar sedan. Killen i chatten sa att han skulle svara på mina frågor till mailen men de har inte kommit. De två senaste dagarna har de inte svarat när jag försökt nå dem på chatten heller…
    Vänliga hälsningar,
    Jan Teutsch

  25. Varning För Hallon.se värdelös support och bemötande. rånar mengar från mitt kredit kort!

    Detta är 2:a ggr jag fick problem här
    Förut flyttade mitt abn. till Telia i några måneder, sedan skickade de mail om att mitt bankkort gå inte att ta pengar för abn. hus dem!!! ( som tur att jag hade nytt bankkort)

    Nu gick dett så här:
    1. Jag hade ett abn. för 49-/mån
    2. Sedan bytte jag till kontant kort för att använda Värde kuppong jag köpte från LETDEAL
    fick bekrätelse med email att byttet gäller fr.o.m Jan 2015
    3. Försökte fyllde på med Kuppong, gick inte
    kunde inte fråga någon, finns inte telsupport
    4. Jag måste fylla på 100- den 11 jan 2015
    5. Men sim kort var fortforande 0 kr
    6. Och fick email att jag beställde ABN. STORT ( istället att jag fyllde 100-)
    Jag skickade genast att jag inte beställde detta. Skicka ej sim kort och ta bort detta.
    7. I sluttet av feb 2015, jag upptäkte att Hallon tog 500,58 kr från mitt bankkort
    Jag skickade många email fråga varför och kräver återbetaln
    20150201 HALLON.SE Stockholm 500,58
    fick många svar: Log in och titta på Samtalkostnader
    8. Det var jo står bara 500,58 kr, ingenting mer
    9. jag gav upp efter många likdadan svar
    och spärra mitt bankkort
    9. Inte nog med detta, sedan : de skickade mänga mail att ”Vi har försökt ta betalt av dig för månadskostnaden på ditt abonnemang hos hallon” och kräver 316-
    Om jag inte uppger mitt bankkort igen ska dem skicka faktura och blir 49- ktr extra
    10. Jag måste skicka email till dem igen och fick många samma ”svar” igen
    11. Jag hittade en kundtjänst som bekrättade abn. bytte
    Jag skickade email med hans svar i december 2014
    12. Först fick svar att de inte återbetala 500,58 kr (en del som de tog för mycket)
    13. Jag skickade: hur det gick från dec till jan
    14. Fick hans svar att de hade gjort fel, men räknas kostn på 227,29 kr för jan (fick inte Specifikation). Att de ska skicka återbetaln + 99- för värde check (menade dem 100- jag fyllde på)
    och för 316- på står han att jag köpte extra data för jan, feb och mar(mar har de sprätt sim kort)
    Men jag var inte inne, hur kunde jag köpte extra data?
    Och hur kunde de drag pengar för mar?
    15. Från 22 feb tom 10 mar: skickade många mail och tur att jag har namn på kundtjänst, så fick jag svar (men ej korrekt)
    16. Sedan fick jag hem faktura på 316 + 49 kr
    Trott at
    500,58 – 227,29 = 273, 29 KR + 100 KR FÖR KONTANT KORT = 373,29 KR, mera än 316-
    17. Jag sade upp abn. men fick aldrigt bekräfftelse

    KÖPT ALDRIGT NÅGONTING HÄR, UPPGE ALDRIGT DITT BANKKORT

  26. Hallon är riktigt hemska! De hotar och har inte koll på sina egna ärenden. Avråder alla starkt från att skaffa den operatören!

  27. Hej
    Jag köpte en simkort från hallon och det skulle vara en gång betalning genom gruppon. sedan jag aktivverade kortet efter tre månader. men det gick inte att använda ändå.
    Nu några månader senare ser jag att de har tagit pengar från mitt bakkonto. Hur katten har de lyckats med det? Jag som aldrig använt simkortet!!! sammanlagt 496 kronor de har tagit pengar.

  28. HALLON LYFTER SVINERIET I TELEFONBRANSCHEN TILL NYA HÖJDER

    hallon säljer kontantkort. tar betalt med betalkort och överför då samtidigt kunden utan deras vetskap till abonnemang.

    den inte ont anande kunden tror sig betala för kontantkort varje månad. men uteblir betalningen av någon anledning… utgånget kort… ingen teckning på kontot, etc så kommer det omgående ett kravbrev från inkasso med indrivningsavgifter.

    när man invänder anser hallon att kunden ska ha uppmärksammat att man fått abonnemang genom att kontrollera sina ’mina egna sidor och där upptäcka en faktura…. men ingen normal människa loggar in på mina sidor när allt tillsynes fungerar som det var avsett.

    många betalar sådana här slags krav med handen knuten i fickan med rädsla för inkasso och kronofogde

    skickade precis bestridan till inkasso. hjälper inte det så blir det ARN och polisanmälan
    men jag är förbannad och även svårt att tänka mig att dom har väldigt liten chans att driva en fordran på dessa grunder i en rättssak och tar nog risken.

  29. Hej, trots övervägande negativa kommentarer tänker jag prova Hallon. Mer etablerade mobiloperatörer har betett sig betydligt värre än vad många skriver att Hallon har gjort. Ser fram emot att inte kunna ringa till en otrevlig telefonist på kundtjänst.

  30. Svar: Du får naturligtvis göra som du vill. Hoppas att du återkommer med en recension sedan. Jag har testat Hallon två gånger och dom har betett sig förjävligt båda gångerna. Är väldigt tacksam för Halebop och deras hjälp i allt detta som Hallon ställde till med.

  31. Jag hade först ett abbonnemang som jag sade upp. Efter 4-5 månader visade det sig att Hallon låtit abbonnemanget löpa vidare med automatiska dragningar. Jag kunde inte bevisa någt, så jag förlorade 7-800 kr. Då hade jag redan meddelat att sim-kortet var förstört sedan länge.
    Jag visste inte heller om att abbonnemanget löpte, upptäckte det av en händelse när jag kollade kontoutdrag!
    Det här är intressant:. Det är ett mail från mig till Hallon:
    Har accepterat Grouponerbjudandet – 99:- för 3 mån. Sedan förstår jag inte hur debiteringen fungerar? Jag har ju köpt en voucher av groupon, så jag skall väl inte betala till er? Ända har ni begärt uppgifter om mitt mastercardkonto?
    Det framgår tydligt att jag inte ville bli debiterad automatiskt via Master Card!

  32. Thorsten, hur tänker man när överväger göra affärer med någon som redan blåst en tidigare?
    Hade jag själv haft arbetserfarenhet från flera år i inkassobranschen med just telecom hade jag också snällt tvingats till att betala massa påhittade fakturor och räkningar.

  33. Detta jävla skit företag hoppas jag går i graven. jag har efter 3 månaders väntan fortfarande INTE fått tillbaka mina 249.- jag betalade frö ett abonnemang. dessa pengar lovades betala tillbaka efter uppsägande av abonnemang p.g.a för dålig täckning på min hemort. men abonnemanget togs bort fort som fan, men några pengar har jag ännu inte sett till. de dribblar bort en i chatten som om de får gå en kurs hur man snackar ikull kunden. skyllde på att det var banken som slarvat bort pengarna.

  34. Både jag och barnen har Hallon och har så haft i ett år nu.
    Vi är jättenöjda.. Bra mottagning, snabb surf, bra support, smidigt att pengar dras automatiskt, ingen uppsättningstid och billigt!

  35. Välkommen till Sverige. Folkhemmet är dött. Dags att starta tänka själva!

    Enkronasdragning är för att registrera dig som kund, även ifall du betalt annorstädes. Denna enstaka krona är inget du förlorar.

    Om det i informationen framgår att det dras pengar från betalkort månadsvis, ånyo:- Månadsvis, kan ingen hemfalla till att alltjämt tro att det inte rör sig om abonnemang. Att man sedan kallar det kontantkort spelar väl lite i den grå zonen.

  36. Skaffa inte denna operatör! Större idioter går inte att hitta. De fortsätter att dra pengar även efter nrflytt och byte av operatör och de vill ej betala tillbaka. Så nu blir det att spärra dem i banken och sedan se om man kan polisanmäla dem.

  37. Varning. Hallon ska polisanmälas. Betalade första fakturan på SEB. Men Hallon påstod att de inte fått betalningen trots att jag har kvitto från banken. Sedan drog de summan igen från mitt bankkort och jag blev alltså dubbeldebiterad. Just i denna stund ska det utredas var de inbetalda pengarna tagit vägen. Sedan följer troligen en polisanmälan.

  38. Hej!!
    Jag förstår absolut eran frustration…jag har råkat ut för precis samma sak på hallon! en polisanmälan hade vart på sin plats !! Jag fick ett simkort på posten efter ca en vecka …det var ju bara skit med det! Jag har försökt att mejla dem tusen gånger ..men inget svar!! Detta företag är som sagt bar ute efter att tjäna pengar snabbt och lätt och sedan försvinna!! Jag uppmanar alla som inte haft kontakt med dem att absolut aldrig göra det !! en total bluff!! detta abonnemanget skall bort !!!!!!!!!!!!

  39. Hej, jag är helt knäckt. Vi har varit på semester i 6 veckor på Mauritius, när jag kom hem så kollade jag på min banksida och upptäcker att Hallon har dragit 577.30 den 3 februari, 369.47 den 3 mars. Kollade på min sida och det var flera sidor med sms till något telefonnummer i England plus andra konstiga nummer. Under våra 6 veckor ringde jag två gånger till min son och de samtalen slutade snabbt då jag upptäckte att jag ringt fel, vi använde Whatsapp som är gratis. Skrev till hallon och ville ha en förklaring samt att jag kommer att gå vidare med detta. Svaret jag fick var, du har ringt till England, det var ju det jag inte gjort . Detta är ju kriminellt, de drar pengar från mitt kort och nu måste jag ha hjälp att få tillbaka dem. Jag är 72 år och tillhör skaran som bara använder telefonen i nödfall. Undrar om det är någon mer som blivit ”RÅNADE”?

  40. Jepp jag blev rånad av dem på en månad i förskott trots att det var uppsagt och mitt nr flyttat till telia. Och de vägrar att betala tillbaka, jag gjorde som så att jag spärrade mitt kort och fick ett nytt. Så de pengarna de drog kan jag känna mig blåst på. Har läst någonstans att man ej kan polisanmäla dem då man har godkänt att de får dra pengar, men tycker gott att man kan som vi gå ut med vilka ”banditer” de är och hoppas på att så många som möjligt skippar dem. Idag kör jag telia och är jättenöjd. Lite dyrare men helt klart mycket bättre service.

  41. Hallon helt utan förståelse när det gäller att bli bestulen på plånbok och kort.
    Var i Spanien i några veckor och den sista veckan i mars skulle Hallon dra 49:-
    från mitt kort. Då jag blivit bestulen på alla mina kort och naturligtvis spärrat de, så kunde inte Hallon dra.
    Fick meddelande från Hallon att de inte kunde dra från mitt kort. Jag mailade tillbaka och förklarade vad som hänt. Jag sa att det gäller 49:- och jag är tillbaka i Sverige om 14 dagar och kan då ordna nya kort och betala.
    Det stängde ner mitt abn. och jag hade kravbrev från inkassoföretag när jag kom hem. De 49:- har blivit 634:-
    och trots inbetalning har inte abn. startats upp igen.
    Så jag vill uppmärksamma alla som har Hallon som leverantör att det finns inga omständigheter som kan ändra
    på deras agerande om Du/Ni skulle vara tvungna att spärra era kort. Du hamnar hos inkassoföretag.
    Det har jag fått från Hallon via mail. Hoppas att de skall kreditera mig men chansen ser inte värst god ut.

  42. Konstigt att google ger träff på den här gamla sidan. Vi har inga problem med hallon på 2 mobiler.

    Svar: Det kanske inte är så konstigt att den fortfarande får träffar då det är många som är missnöjda med Hallon. Kul för dig att du inte har några problem. Själv har jag testat Hallon två gånger och det strulade väldigt mycket båda gångerna, så aldrig mer Hallon.

  43. VÄLDIGT NÖJD !!

    Va alla gnäller o klagar.. tror att många här försöker tricksa/dividera med hallon.

    Har aldrig haft problem med hallon.

    Svar: Superkul att du är nöjd. Själv har jag gett Hallon två chanser och dom valde att göra bort sig båda gångerna så jag kommer aldrig mer att testa dom. Din tro att många försöker tricksa/dividera med Hallon får stå för dig. Jag vet vad som hände mig och jag hoppas verkligen att Hallon förbättrar sig, men det verkar ju tyvärr inte så med tanke på de historier jag få höra både via bloggen och mailen.

  44. Man får var vad man betalar för! Är man i behov av en välfungerande kundtjänst/support/helpdesk så bör man nog se sig om efter en annan operatör. Är man någorlunda teknisk bevandrad är det ett fantastiskt alternativ, billigaste på marknaden faktiskt (när jag bytte). För mig har det fungerat helt problemfritt och kan varmt rekommendera till andra. Ett innovativt bolag som behövs bland jättarna på marknaden.

    Svar: Nu var det inte kundtjänsten som var det sämsta med Hallon, det var det faktum att dom fortsatte att dra pengar från kontot trots att abonnemanget var uppsagt. Sen fick jag inte ens det jag betalade för då dom drog pengar för något som inte fungerade.

    Återigen, roligt att det funkade för dig, men för mig har det inte funkat trots två försök och då tycker jag att jag är teknisk bevandrad. Klart att det behövs konkurrens, men man borde även tänka på om man vill ha kunder eller inte.

  45. hej jag har hallon jag med chatten är stängd i flera dagar o man börjar tröttna på dom
    du vet det är ett dotter företag till 3 jag har skicka e-post men dom skiter i att svara
    sämsta service o skit har haft Comviq Telenor dom har aldrig behandlat mej så illa
    att man behandlar kunderna så

  46. Hej,
    Jag har än ett abonnemang hos hallon , 99 spänn i månaden. jag tappade tyvärr mitt bankkort och fick blockera det i slutet av Juli och mejla dem det för att förklara vad som hade hänt samt att jag väntade på ett nytt bankkort. Jag fick ett ärendenummer och så ingenting mer, inget svar, helt enkelt ingenting. Efter detta så fortsätter dem att prova och dra pengar från mitt kort i två dagar och den tredje dagen skickade dem mitt ärende till Intrum Justitia, ett inkasso bolag. Hmm.. inget plusgiro konto att betala till/ inga alternativ till kort. Ingen kundservice. Detta händelse hände för bara några dagar sedan och jag ska mejla till deras kundservice att jag säjer upp mitt abonnemang så snart det är avklarat med inkasso bolaget. Det är en frustrerande upplevelse, Jag har aldrig varit med om något liknande dem behandlar verkligen kunden dåligt. Jag rekommenderar er att kolla på nå andra abonnemang, kundtjänst är viktigt ( det minsta är a dem är kontaktbara och svarar på ärenden), och tänk på att dem ska kunna dra pengar från eran internet bank eller via faktura i det här fallet går det enbart via bankkort, utan andra alternativ, till och med om ett problem uppstår. Inte okej.

  47. Från att ha haft en väl fungerande telefoni i ett par år har det den senaste tiden försämrats ordentligt.
    Samtal som bryts, sviktande linje med oläsligt robotliknande ljud o.s.v.

    Efter många försök under ett par dagar kom jag i kontakt med chatten på Hallon.

    Jag förklarar att det är mycket sämre nu än det har varit tidigare och får till svar:

    Hallon: Det är tråkigt att höra att täckningen är bristfällig och att det inte fungerar bra för dig. Vi kan aldrig garantera våra kunder fullgod täckning överallt, men ser ständigt över nätet och tar hänsyn till de synpunkter våra kunder har inför kommande utbyggnader och förbättringar.
    På vissa platser är täckningen bristfällig, och det finns områden med radioskugga runt om i landet. Är man inomhus, eller bor i ett glesbebyggt område är täckningen ofta inte är lika bra som den är utomhus, eller i tätbebyggda områden där många människor vistas och bor. Detta är självklart något som gäller för alla operatörer, och inte bara för oss.
    Jag förstår hur frustrerande det är med dålig täckning, och förhoppningsvis vet man redan om att täckningen i ditt område inte är så bra, och jobbar med att bygga ut och förbättra nätet just där.

    Jag: Det där vet jag redan om men det är inte det jag pratar om. Det har fungerat tidigare men har blivit sämre nu på senare tid

    Hallon: Jag förstår. Täckningen kan variera och påverkas av exempelvis hur många som som är uppkopplade i nätet samtidigt. Jag beklagar om ni upplever att det försämrats, förhoppningsvis byggs nätet ut och blir bättre inom kort i ert område.

    Jag: Sanna, jag tror inte du förstår vad jag menar. Det är något som är FEL nu, eftersom det har fungerat tidigare men inte nu.

    Hallon: Jag har gjort en sökning och det är ingen ströning i nätet .

    Så fortsätter chatten en stund, jag hävdar att något är fel nu eftersom det har fungerat mycket bättre tidigare.
    Hela tiden blir svaret:
    Hallon: Jag förstår att det är frustrerande när det inte fungerar tillfredställande. Jag har gjort en sökning, det är inget fel i nätet eller några förändringar.

    Jag: Det är konstigt att det inte fungerar som det gjort tidigare då. Något måste ju vara fel eftersom det har blivit en försämring nu mot tidigare.
    Jag vill göra en felanmälan på detta och få en återkoppling på det.

    Hallon: Vi gör inga felanmälningar, jag har gjort en sökning i nätet och det är inget som är fel

    Jag förklarar en sista gång att det inte fungerar som det skall och får till svar:

    Hallon: Det var tråkigt att höra att du upplever det så. Jag har gjort en sökning och allt är Ok, inget är förändrat i nätet.
    Finns det något annat jag kan hjälpa dig med idag?

    Jag: Nej eftersom vårt problem inte finns enligt er, bara enligt oss så kan du inte det. Tack för ingenting!

    Sen avslutade jag chatten då jag insåg att att det var lönlöst att diskutera med en människa som inte lyssnade utan bara kom med ”kopiera och klistra in”-svar.
    ————————————————————————————————————————————————————–
    Ringde sedan till supporten på 3 då vi har bredband genom dom. Även bredbandet har blivit sämre på senare tid. Efter att ha förklarat det hela så fick jag till svar efter några kompletterande frågor:
    3: Jag lägger upp ett ärende på detta så får teknikerna ta en koll och återkopplar inom två arbetsdagar.
    Något annat jag kan hjälpa dig med?

    Det kallar jag för bra handläggning när man vill göra en felanmälan.

  48. Varför betalar man faktura avgift till Cocoin service AB om Hallon påstår att abonnemang är fakturafritt?! Hur kan de överföra mitt kontrakt till tredje part ( i detta fall Cocoin) utan mitt samtycke?

  49. Jag kan tipsa alla här som tänkt skaffa hallon om Vimla istället.
    https://vimla.se/?201511252102085243

    Inrikes är Vimla billigare och bättre anser jag. Just nu får du 20gb extra i surf. Dessutom får du spara all oförbrukad data. Enda skälet att välja hallon istället för vimla är att hallon överlag har billigare utrikessamtal. Men inrikes slår vimla hallon med hästlängder. Använd min tipslänk så får du 10kr rabatt på månadskostnaden. Dessutom halva priset första tre månaderna.
    https://vimla.se/?201511252102085243
    Rabatten varar förevigt (så länge vi båda är kunder hos vimla och jag har inga planer på att byta!!).
    Jag har haft vimla i ett år nu och är supernöjd!!! Har haft telia, tre, och tele2 tidigare men vimla är överlägset bäst. Eftersom Vimla använder telenors nät så är täckningen också överlägsen de andra. Dessutom ägs dom av Telenor, så ingen risk för att dom plötsligt ska gå i konkurs. (Liknande upplägg som hallon alltså, som ägs av Tre).

    Hos Vimla behåller du de samtal, sms/mms och den data du får varje månad i all evighet. Det du inte har förbrukat en viss månad kommer att sparas vidare. Som max kan du spara 100 Gb data, 1000 samtal och 10,000 sms/mms.

    Så är vimla bättre än hallon på allt? Ja, inrikes är dom det. Men ringer man mycket utrikes så skulle jag överväga hallon istället då hallon har bättre priser på utrikes samtal.
    Är du fortfarande tveksam, så kolla in trustpilot. Vimla har över 7 i snitt jämfört med hallon som har under 4.
    Vimlas support är suverän. Dom lyssnar verkligen på kunderna. På Vimlas hemsida kan du föreslå förbättringar. Många har införts, tex detta med pott. Det jag tycker kan förbättras ytterligare är priserna för utrikes samtal. Ifall dom kan komma ner på samma priser som hallon har utrikes så blir det full pott.

    Oavsett vilken operatör du väljer så hoppas jag du blir nöjd. Prova gärna vimla, men hittar du någon bättre så tipsa gärna alla andra om det. Tips stärker konkuressen och i slutändan blir det alltid vi kunder som vinner! :-)

  50. Jag glömde nämna att just nu har Vimla ett erbjudande. Om du tecknar abonnemang nu så får du dessutom 20gb extra i datamängd, samt förstås halva priset första tre månaderna.
    https://vimla.se/?201511252102085243
    Klicka på länken, sedan på ”Beställ”. Då kommer du till sidan där du väljer vilket abonnemang du vill ha. Där ser du en blå ruta med information angående erbjudandet om erbjudandet på 20gb extra i mobilsurf, halva priset i tre månader, samt att du får 10kr i rabatt på månadskostnaden.
    Lycka till!! :-)

  51. Urusla. Skickat mail i 14 dgr. Svarar inte. Beslutat mig för att inte ha abonnemang på Hallon. Finns andra företag.

  52. @THEODOR
    Hej!
    Bara av nyfikenhet för min egen nytta;
    Får man 10:- månadsrabatt för varje tipsning man gör? Tex om jag tipsar tio personer, får jag då 100:- rabatt?
    Eller är 10:- maximum?

    Jag har också en fråga som gäller både Hallon och Vimla;
    Om man tex tecknat ett abonnemang där 2GB surf, 60 fria samtal och 600 fria SMS ingår, och man använder mer än detta, får man då en notis ang detta? Och slutar det bara fungera eller är kan man bara fortsätta fast för tilläggskostnader?
    Jagr lite orolig för att ovetandes surfa upp hela veckopengen, om man säger så.
    Hur fungerar det för samtal/SMS/surf? Måste man vänta till nästa månad för att kunna ringa/SMSa/surfa igen eller kan man fylla på extra?

    Många krångliga frågor men jag hoppas jag når fram!

    Vad jag läst om Vimla låter väldigt bra.
    Särskilt funktionen att kunna spara sina överblivna SMS/GB, samt deras gåvor till välgörenhet!
    Dom skänkte tex nyligen 150 000 till Djurens rätt, en organisation som verkar ha valts genom röstning.
    Förutom funktionen spara potten verkar dock Hallon billigare:
    Hallon – 60 fria samtal, fria sms 2GB surf á 99kr/mån.
    Vimla – 60 fria samtal, 600 fria sms, 2GB surf á 100kr/mån.

  53. Hej
    För varje person som tecknar abonnemang via din tipslänk så får du 10 kr rabatt på månadskostnaden. Så det är supergeneröst eftersom de du tipsar också får rabatt.

    Jag har aldrig använt allt av vare sig surf, sms eller telefon. Så angående varning vet jag inte. Däremot märker du ju om det inträffar. Surfa kan du alltid men hastigheten stryps rejält.
    Om du tecknar nu får du dessutom 20 gb extra. Och all oanvänd surf, samtal och sms får du spara hos Vimla. Det är dom ensamma att erbjuda.

    Enligt mig finns bara ett skäl att välja hallon framför vimla, och det är om du ringer mycket utomlands. I övrigt är Vimla bättre på allt

  54. Jäklar vilken deal!
    Har man då ett abonnemang på 100:- så behöver man ju bara tipsa 10 pers så blir det gratis. Härligt!

    Hallon har också väldigt dåliga utlandspriser.
    Där Comviq har runt 4kr kostar Hallon ca 14kr.

    Vimla verkar toppen.
    Men nu ska jag utomlands så det får bli efter det! Utomlands kör jag Comviq. Billigt och å

    Tack för ditt svar.
    Ha det gott!

  55. Hehe, jo fast det låter ju enklare att få ihop tio än det låter. Men varför 10?
    Använder du min tipslänk (eller nån annans) så betalar du ju bara 90 kr/mån direkt. Så då är det ”bara” nio kvar.

    Jag har tre stycken än så länge, dvs 30 kr i rabatt.
    Det är ju en sak att tipsa, och en helt annat sak att folk faktiskt tecknar abonnemang, och i slutändan faktiskt gör det via min tipslänk. (Dom kan ju ha andra kompisar också som tipsat dom).
    De flesta lyckas nog som jag att få nånstans 20-40 kr i rabatt. Det jag missade dock var att teckna abonnemanget genom en tipslänk. Hade jag gjort det så hade jag haft 40 kr rabatt istället för 30.
    Men, det jag egentligen är mest nöjd över är att man spar samtal, sms och data man inte förbrukar. Just nu har jag därför 280 samtal, 28 GB och 2900 sms i min pott. Taket är 99 GB, 999 samtal och 9999 sms. Det tycker jag egentligen är ännu mer fantastiskt än tipsrabatten.

  56. Hej!
    Tänkte bidra med min erfarenhet av hallon. Då mitt abonnemang med tre gick ut sa jag upp det hos deras kundtjänst (ringde upp dom) Fick erbjudande om ett bra abonnemang om jag ville fortsätta, men sa att jag tänkte prova hallon, då dom hade ett bra erbjudande på deras abonnemang stor med 22 gb surf. Inga problem sa tjejen jag pratade med, och lovade att hjälpa mig föra över numret, och beställa abonnemanget från hallon. Så smidigt. Eller…..? Fick i förrgår en faktura. Några saker slog mig ;beloppet verkade inte stämma, det hade lagts till en avgift per månad a’ 37 kr, och avsändaren var cocoin. Framgick dock inte om man läste snabbt då det var hallons logotyp som framhölls i mejlet.
    Mycket märkligt, då jag inte fått någon som helst information om cocoin. Mejlade hallons kundtjänst, som hänvisade mig till cocoin då jag ”har ett abonnemang hos hallon via vår samarbetspartner cocoin”.
    Helt otroligt uselt. Ringde tre som inte tog på sig något som helst ansvar, trots att det var via deras kundtjänst abonnemanget medlats . Kommer aldrig ta ett abonnemang hos tre eller hallon framöver efter detta, otroligt dåligt skött. Väntar nu spänt på svar från cocoin och hallon…. /Jonas

  57. Då är jag ytterligare en i mängden. Har blivit spammad av Hallon i ca. en vecka nu att ”man har inte kunnat dra pengar från mitt kort” .. Fast än att abonnemanget inte varit aktivt på över ett år. Jag ignorerade mailen för jag tänkte att de säkert bara har ngt system fel på Hallon. Men nu skickar de att jag kommer få påminnelse-avgifter etc eftersom jag inte uppdaterat betalnings infon.

    VARNING FÖR HALLON! Det är ett dotter-bolag till 3 så det är uppenbart ett företag som gillar att blåsa sina kunder!

  58. Har liknande erfarenhet. Hade ett abonemang som jag till en början var okej nöjd med. När jag skulle byta till nytt kreditkort på hemsidan så fungerade det inte och jag kontaktade kundtjänst…
    kundtjänst dröjde flera dagar innan ett galimatias-svar dök upp..

    nytt försök.. några dagar till så dyker det upp att de inte kan hjälpa mig, då jag måste ordna med ett kreditkort som fungerar hos de (trots att det tidigare MC-kortet fungerat perfekt att ta pengar från)..

    jag ligger på kundtjänst och får till slut en möjlighet att betala för den påbörjade månad jag kommer ha som avlutad period innan jag byter numret till ny operatör… och de kommer upp med alternativet cocoin… cocoin svarar ett par dagar senare.. (nu har de stängt av abonemanget eftersom jag inte betalat).

    ..när till slut cocoin svarar så hänvisar man tillbaka till hallon och kort därefter dyker inkasso upp som jag kan betala och avsluta mitt abonnemang hos H.

    Hoppas det var det sista jag hörde av bedragarna,

    Tack för en fin sida!
    /T

  59. FÖRVIRRINGSTEKNIKEN min käre Watson, förvirringstekniken.

    Jag tillhör gruppen som undrar vart enkla, goa hederliga Sverige tog vägen efter vi öppna dörren för all slags ”globalisering” (fuck that so hard btw!!) lurendrejeri/fulmetoder etc. som vi stolt höll oss ifrån tills för ca 10 år sen lät asgamar som ”bemannings”företag, dvs påhittade mellanhänder som inte behövs för 5 öre egentligen, lågprisinvasionen från öst etc) och blåsare av alla slag ta över vårt land.

    Vet ej om jag kan säga att hallon är blåsare, dom va trevliga och hyfsat villiga tills det blev löjligt och jag började lacka ur på lukten av ”förvirringsteknik” som tydligen ligger i tiden och funkar bra när moralen inte längre har nån talan, USA here we come.

    Nåväl, vid ett svagt ekonomiskt tillfälle tänkte jag testa Ollon.. oops Hallon!
    Hade samma problem som Bert & Jonas bla. häruppe, det tog 20 samtal till comviq jag hade innan och ta mig fan lika många till Hallon, plus OÄNDLIGT antal mail.

    Efter nån månad va jag tvungen att skaffa ett annat nummer för att ens kunna ringa

    Comviq hade ”Porterat” mitt nummer och sa att hallon va tvugna att göra detsamma fast bakvänt (förståeligt), Det tog minst 2-3 månader innan Hallon slutade att säga att felet låg hos comviq utan nu skulle jag kontakta 3 som dom hyr in sig på och samma sak hos de idioterna som börja lalla om Comviq igen – MERA MAIL….

    Sen kom företag nummer 4!! in i bilden, cocoin som skickar faktura, hallon & 3 skyllde på nåt att ingen av dom inkl. Comviq fick kontakta varandra om såna här saker (lägger ingen skuld på Comviq!)
    har haft Comviq mkt länge och är mkt nöjd, även med supporten, raka puckar, enkla och trevliga och schysst service).

    Tillslut ruttnade jag så jävligt att jag sa ännu en gång: ring varandra för helvete för jag ska inte behöva vara nån medlare efter att att ångra mig inom utsatt tid och bara ville ha mitt nr aktiverat hos Comviq igen.

    Efter 5 månader!!! fick jag tillbaka mitt comviqnummer och abonnemang.

    Så nu sitter jag med splittrade kontakter i olika lurar, kort och vette fan vilka som ringer på nummret jag inte använt men helst använder och bla bla..orkar inte ens försöka avsluta förståeligt… men ni som fattar fattar…

    Allt vi behöver är 2-3 seriösa företag, inga lycksökande halvdunkel.

    Avslutande Rekommendation:
    COMVIQ för telefoni
    BBB för internet (lika enkla och grymt bra kundtjänst som Comviq)

    /Lost in the wheels of confusion – Black Sabbath

  60. Skulle några av mina ordval i första inlägget va för okristna så ta gärna bort dom istället för hela inlägget ;)

    Läste alla inlägg nu och blir ju chockad va folk skriver och va lite tvungen att fylla på med en RÖD, dock svårförklarad TRÅD jag bara känner utan kunna ta på:

    Nu sa några att Hallon ägs av 3 (är det verkligen så??)
    Näringsförbud på rot säger jag isåfall.
    Jag trodde dom hyr in sig på deras nät bara, så jag kanske har fel…

    Det verkar mer som några trollungar som gått nån datalinje eller suttit hemma och lärt sig den ädla tekniken att med rätta blåsmetoder starta nåt på ytan ”gulligt” som Hallon och hålla sig torra fast dom drunknar i kristallklara fakta.

    De verkar små och oorganiserade men ger sken av att ha kundtjänst och massa folk fast de egentligen bara
    är några stycken, därav ingen kontakt på veckor etc..

    Satt på pendeln härom året och en snubbe i 20-års åldern snackade i luren med en polare om en annan polare som hade startat ett ”Server..hotell?”-ja-vad-det-nu-heter.

    Ju längre tiden gick desto mer uppenbart va det att dom lyckats skapa nån utsida som åtminstone några folk verkar tyckt va seriöst, men kort: så hade dom inga fasta priser och om nån kund undra om si så skulle man säga så osv. bla bla
    Hur kan sånt ens förekomma i vårat eftertänksamma land utan politiker och affärsorgan som tillåter dessa nutida rackarfasoner?

    Murdocka, Du tryckte på knapp Nr. 1 : Välkommen till Sverige. Folkhemmet är dött.
    Reinfeldts våta dröm i sitt försök att göra oss till sitt eget lilla USA
    *usch ryser*

  61. Tror det mesta här är bullshit asså. Jag jobbar inte på Hallon och har bråkat med de x antal gånger. Men att påstå att de drar pengar närsomhelst och hursomhelst är skitsnack. De drar pengar den 1a varje månad, case closed.

    Angående att de behöver verifiera kortet med 1:- är inte ovanligt. Hallons abonnemang är ABONNEMANG. Det förutsätter att du kan betala varje månad. Därför måste man ange kortuppgifter.

    Man kan tycka vad man vill om Hallons kundtjänst, jag personligen har svårt för dessa människor då det är mer än bara kundtjänst. Dock är det som det nämnts här att Hallon vuxit lite för snabbt. Men Hallon för tre är som Halebop för Telia och Comviq för Tele2.

    Jag skaffade hallon i juni 2014 och har haft de sedan dess med undantag för tre månader augusti-november 2015 då jag ville testa Fello som inte var någon höjdare.

    Jag tror folk förväntar sig lite för mycket.
    – Hallon erbjuder inga fakturor, det är kortbetalning som gäller.
    – Hallon är ett systerbolag/dotterbolag till 3 men har inget med 3 att göra förutom att deras kundservice sitter på samma huvudkontor som 3 och går på samma nät.
    – Hallon har låga priser för att de inte erbjuder någon telefonsupport och kan dra ner på personalkostnader.

    Vill du ha mer service och support så är det väl bara och skaffa någon annan operatör?

    SVAR:
    Det jag förväntar mig av en operatör är att dom håller vad dom lovar. Och har man sagt upp abonnemanget (som inte fungerade) så tycker inte jag att dom ska dra pengar flera månader efteråt och jag tycker heller inte att operatören ska hävda att man köpt extra surf när man inte ens kunnat använda simkortet. Men du kanske tycker att det är rimligt?

  62. Jag har just blivit varse att hallon debiterat mig 99 kr/mån senaste året trots att jag inte har eller haft någon mobil kopplad till dem. Det går inte att komma i kontakt med dem så banken har upplyst mig om att enda sättet att få stopp på debiteringarna är att spärra bankkortet. Sedan är pengarna borta. Lurendrejeri kallades det förr men är tydligen numera lagligt!

  63. Allt va ni skriver stämmer. Trotts att jag har inte använt mobil internet stänger de efter ca 15 dagar varje månad och skickar inf. att jag kan betala en vis belopp då får mer data. En gång har jag gjort det men det varade några timmar, trotts att de skriver gäller 30 daggar.
    Man kan få kontakt genom chat. Ingen ide att göra de. Flickan på deras chat har varit otrevligt och upprepade hela tiden att jag ska gå på mina sidor och se vad är det. Hallon tillhör 3se. Om jag visste det skulle inte välja de. Några år sedan har jag fått problem med de- slutade med tingsrätt. När de har sett att jag inte är räd att gå ditt (har varit) började förhandla. Det har tagit 1 år – inkasso, kronofogden (avskrivitt) så gick de till tingsrätt där ordförande har sätt till rättvisa . Det slog mig och min vän på krafterna och psykisk och dessutom många timmar av vårt liv. Hallon struntar i sina kunder. De ska köra med kunderna så länge som de förlorar mäng av sina kunder.

  64. Tråkigt att ni är ett gäng här som haft/har problem med hallon. Själv har det funkar bra i 2 år hittills. Men jag får stark uppfattning att vissa här inte läst villkoren korrekt. Exempel när dom tar betalt, kan ske vilket datum som helst i månaden. Dom kan i princip ta pengar den sista dagen i månaden och sedan den första dagen i näst kommande månad. Men det var jag på det klara och godkände att dom fick göra

    Svar: Vilken dag de drog pengar tycker jag inte spelar så stor roll. De som jag blev förbannad på var att trots att vi avslutade abonnemanget och de lovade att inte dra mer pengar så fortsatte de att sno pengar. Det är förjävligt tycker jag!

    Jag har gett dom två chanser, dom betedde sig illa båda gångerna så nej tack jag vill inte ha något med Hallon att göra.

  65. Hej alla, ,
    Här kommer en ny tipslänk till Vimla som jag tipsade om tidigare (scrolla upp en bit så ser ni alla fördelar med Vimla).
    https://vimla.se/?201704111002457133
    Just nu har Vimla följande erbjudande:
    Erbjudande
    50% rabatt i tre månader
    20 GB extra mobilsurf ingår
    Dessutom som jag nämnt tidigare, så om ni använder tipslänken så får ni 10 kr rabatt per månad. Dessutom om ni tipsar själva så får ni ytterligare 10 kr rabatt per månad, så länge de ni tipsat har aktivt abonnemang på Vimla.
    Tipsrabatt: -10 kr
    Oanvänd surf, samtal & mess sparas tills du använt upp det.
    Ingen bindningstid eller uppsägningstid
    Har det fint! ?

  66. Har varit kund hos Hallon sen några timmar tillbaka, jag betalar 99 kr/månaden, för 22 GB surf & då får jag 50 GB extra surf, därefter 299/månaden.
    Jag har haft olika operatörer under 3 år & jag kan säga såhär: visst dem stora operatörerna är väl bra men svindyra, fick råd av en tjejkompis till mig som kan det här med siffror & sparande att jag spar mer på att ha Hallon som operatör. Visst folk får gärna klaga om dem inte är nöjda men det som en annan skrev lite uppåt i kommentarerna att Hallon växte under sitt första år därför det blev många fel, jag har bekanta som har Hallon & dem är jättenöjda & dem har aldrig haft problem med betalningar och så. Men jag förstår inte hur folk ändå orkar sitta & klaga på ett företag som vill växa ännu mer, man ska inte glömma att Comviq till exempel fick ganska mycket mothugg och klagande när dem höll på att växa & idag är dem en av dem störa operatörerna i Sverige

  67. Hej
    Då jag ringer väldigt lite vill jag ha ett billigt abbonemang. Jag är kund hos tre och mitt nuvarande abbonemang går ut om en månad, det kostar 249 kr i mån så jag tycker att det år dyrt för det lilla jag ringer.
    Vad koster det hos Vimla i Mån?

  68. Hej Gunilla
    Som billigast 90kr/månad , om du använder tipslänken (så får du 10kr rabatt varje månad, annar är ordinarie pris 100 kr/mån).
    För detta får du 60 samtal, 600 sms och 2gb per månad. Dessutom sparas allt du inte använt, viket Vimla är ensamna om. Så gör du bara av med 30 samtal en månad så har du 30 kvar plus 60, dvs 90samtal för nästa månad. Ringer du endast 30 samtal även nästa måndad så har du 60 sparade plus 60 nya för månaden därefter.
    Vimla ger dig halva priset under de tre första månaderna, dvs 50kr eller 40kr om du använder tipslänken. Dessutom får du 20gb extra som ny kund.

    Så om du är intresserad, klicka på tipslänken ovan. Sen klickar du på ”beställ”. Efter det får du välja abonnemang. Välj ”60 samta l& 600 sms” och välj ”datavolym 2GB”. Detta är redan förvalt normalt sett. Då kommer du se att din månadskostnad blir 40 kr månad 1 till 3, och därefter 90 kr per månad.
    Jag är extremt nöjd med Vimla, och har aldrig förstått varför inte alla har Vimla. Bra nät (samma som Telenors), extremt billigt, suverän kundsupport. Helt enkelt toppenbra :-)

  69. Jag har numera Comviq, det kostar mig 95kr/mån då får jag 2gb surf och ringa för 200 min/mån och hur många sms/mms.

  70. Jag har också haft mycket problem med hallon, vilken ursel företag. Vill rekommendera alla mina vänner att inte använder hallon som operator…

  71. VARNING för dessa! Gick väldigt väldigt bra att köpa abbonemanget. Dom har kört hårda reklamkampanjer! MEN NÄR KORTET INTE FUNGERAR så finns inget telefonnummer att kontakta dem med.CHATTEN!? Ett skämt! Efter att ha letat febrilt efter ett telefonnummer så provar jag chatten.Köbildning med dryga 40 före. Efter kanske drygt 1 1,5 timme och efter att ha varit tvungen att glo på skärmen hela tiden istället för att jobba, så är jag på NR 9!
    Då kommer en ruta upp att jag måste klicka för återanslutning! :( Jag klickar och BLIR STÄLLD SIST i EVIGHETSKÖN IGEN! Detta sker 4 GÅNGER! Större delen av min arbetsdag spolierad!
    Sänder email. Ännu ett skämt! Inget svar på flera dar. Sen kommer ett mail där man ber om överseende
    från ”dina vänner på hallon” !! Fick 2 sådana mails och nu har det gått c:a 1 vecka!
    SIMKORTET? Det funkar ännu ej. Min vän är i Italien och har inte haft telefon på runt 3 veckor!
    Nej tack! Inga hallon för mig!

  72. så här ser det ut för mig nu också! De påstår nu att helt plösligt går det inte att dra några pengar från mitt kort? fast att jag har full täckning på mitt konto
    Gick ju jättebra de 2 första månaderna, men inte nu. forsätter det på samma sätt lite till så kommer jag att lämna dem som kund, och jag tänker skicka detta vidare till konsumetverket!

  73. Beställde deras nya abonnemang med 100GB surf fria samtal samt sms för 99kr i 4 månader sen därefer 349kr/mån.
    Detta kom ut den 20e november och beställde det samma dag. Har ännu inte fått hem ett sim kort så dem fick skicka ut ett nytt (snackade med en bra kille som heter Pablo som skickade ut detta gratis). Så nu får jag vänta ännu längre.. Förhoppningsvis så kommer det nya på Måndag eller Tisdag.. Någon annan som har haft liknande problem?
    Mvh, Hampus

  74. Tecknade avtal har fått sim kort men de har annullerat avtalet utan anledning det har gått en månad varit i kontakt ett 10 tal gånger med en korkad kundtjänstare som kör med utröttningsmetoden och hon har lyckats jag ger upp…….

  75. Hej
    Är det någon som vet ifall Hallon under 2018 och snart 2019 fortfarande är ett problembarn? De flesta kommentarerna är 2017 eller äldre.
    Tack på förhand

  76. Hej alla
    Jag har tidigare här rekommenderat Vimla för alla som inte känner sig nöjda med sin operatör.

    Jag rekommenderar fortfarande Vimla därför att
    1) Deras nät är samma som Telenors, vilket enligt min erfarenhet är bättre än samtliga konkurrenters. Hallon tillhör Tre och Tres nät är ganska uselt, särskilt inomhus. Vilket man är ganska ofta på våra breddgrader. Jag hade själv Tre tidigare och hade ofta problem att surfa inomhus, trots att jag bor centralt i Göteborg. Nu har jag inga såna problem med Vimla. Min jobbtelefon använder Tele2s nät. Har ofta olika problem med det. Men snudd på aldrig några problem med Vimla.
    2) Tipssrabatt, 10 kr för både dig och din kompis. Varje månad! Så länge din kompis har kvar sitt abonnemang!
    3) Sparad data. Data du inte använder spara i 12 månader. Du kan ha upp till 99GB sparade!
    4) Generösa! Jag har flera gånger fått extradata. Bara sådär. Tex som julklapp eller för att dom ville fira något annat.
    5) Suverän support. Jättetrevliga och hjälpsamma.
    6) Suveränt användarforum. Ifall supporten är offline, testa användarforumet!
    7) Ständig utveckling och förbättring. Nu kommer tex sim 2.0 med smarta funktioner. Läs mer på vimla.se.

    Har jag glömt något? Ja, tex att de första fyra månaderna får du för halva priset. Så tex 6GB och fria samtal/sms 80 kr per månad istället för 160. Eller om du använder tipslänken nedan 70 resp 150 kr.
    Nackdelar?
    Tidigare var Vimla både bäst och billigast. Nu är dom fortfarande bäst anser jag men dom ökade priserna med en tia vilket innebär att dom inte länge är billigast. Men dom är i varje fall väldigt prisvärda.
    Vill du testa? Signa i så fall gärna upp dig med min tipslänk nedan eller om du har någon kompis som har Vimla så använd dennes tipslänk så stärks eran kompisanda ytterligare ?
    Här kommer i varje fall min tipslänk ifall inte har något emot att vi är kompisar ?
    https://vimla.se/?201511252102085243

    Många har frågat mig huruvida man kan tipsa fler än en? Och hur mycket rabatt kan man få?
    Du kan tipsa hur många du vill. Tipsrabatten är 10 kr per månad för varje person som skaffat abonnemang via din tipslänk och fortfarande är abonnenter. Så 10 lyckade tipsningar innebär 100kr i rabatt per månad. Viket innebär att du inte betalar något för ett abonnemang med 2 GB med fria samtal och fria sms.

  77. Hallon och Tre är skräp.
    Bytte kreditkort och glömde meddela Hallon. Då avslutades mitt internetabonnemang utan någon som helst förvarning, och för att få igång det igen var jag tvungen att via internet gå in på ”Mina sidor”.
    Snacka om moment 22!
    Ringde Tre (som Hallon är dotterbolag till) och fick besked av en dryg typ att Hallons medarbetare har INGA telefoner på sin arbetsplats, och Hallon har INGA bank- eller postgiron för inbetalning.
    Slutade med att jag gick över till Telia, så att jag kunde komma ut på nätet igen – och då behövde jag ju inte Hallon längre. Genialiskt upplägg för att bli av med kunder!
    Under all kritik att det inte går att ringa vid problem och Tre inte tar ansvar för sitt dotterbolag.

  78. Svar till Patrik ovan: Hallon är fortfarande ett problembarn. Hopplöst besvärligt att komma i kontakt med deras kundtjänst och hopplöst att säga upp sitt abonnemang – jag var tvungen att spärra mitt visakort för att de skulle sluta dra pengar!
    Föreslår att de som har problem kontaktar VD:n, Anne-Louise Wirén direkt:
    anne-louise.wiren(@)hallon.se, tel 0735-337880

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *