Status – hallon

[Allt som handlar om detta företag ligger i kategorin Hallon. Allt för att det ska vara lättare för er att hitta inläggen.]

På söndagen så skickade vi mail både till Hallons kundservice, Tre (vars dotter bolag är just hallon), telekområdgivarna samt den som står som ansvarig för Hallon.

Innan vi åkte bort igår så väntade vi på att Hallon’s chatt skulle öppna, men den öppnades inte då vi trodde (kl 8), när vi väntat till närmare 9 så valde vi att istället åka.

Svaren från de ovanstående kom både igår och idag.

Fick svar från Telekområdgivarna att dom ville att vi och hallon skulle komma överens, jaha, men det är ju det som vi inte kan då det dragits pengar trots avslutat abonnemang och det är ju inte så lätt att få kontakt med ett företag som ger ut en mailadress men som sen säger att svar kan dröja 1-2 dagar. Har en chatt som inte håller öppet när det står. Och inte har ett telefonnummer.

Svaret från Tre är, inte oväntat, att dom inte har något med Hallon att göra och att dom är ledsna över vad som hänt.

Svaret… eller rättare sagt svaren från Hallon är att den ena är:
Du har mina uppriktigaste ursäkter över att du har blivit debiterad ännu en gång trots att du har fått information om annat.
Anledningen till att debiteringen har skett är att avslutet av ditt abonnemang hade fastnat i våra system eftersom abonnemanget valdes att avslutas innan det hunnit aktiveras. Vi kommer att åtgärda detta direkt så att du inte påförs några fler kostnader. 

Jag har lagt in en återbetalning av de pengarna som vi har dragit  från ditt konto.”

Och från den andra:
Jag kan se att du har köpt till
extra data på ditt abonnemang för 217 kronor. Då du inte har använt den
datatrafik som har lagts till ska vi givetvis betala tillbaka beloppet på
217 kronor.

Det är nånstans här som jag börjar fundera vad vi gett oss in på. Johan har INTE beställt extra data, varför skulle han göra det när kortet inte ens gick att använda?! Kikar man sen in på Hallons hemsida så ser man att extra datan kostar:
”1GB extra varje månad – 39 kr
3GB extra varje månad – 89 kr
10GB extra varje månad – 149 kr

1GB extra en kalender månad – 49 kr
3GB extra en kalender månad – 99kr
10GB extra en kalender månad – 159 kr”

Så berätta gärna för mig vilket paket han då har köpt för 217 kr. För jag ser inte den siffran nånstans.

Jag har verkligen lärt mig mycket om företag på den här tiden och jag har lärt mig hur hjälplös man är som konsument trots att det finns lagar och regler för hur företag får hålla på. Jag har även lärt mig vikten av att ALDRIG, ALDRIG lämna ut kontokortsnummer, inte ens till företag som man tror är ärliga. Jag har även lärt mig vikten av att spara alla mail och chattloggar, för annars är det svårt att bevisa saker.

Nåja, vi får se vad som händer och sker i framtiden. Jag hoppas att den här historien snart är över för det tar på krafterna kan jag säga.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *